Communicatie trends

Op de hoogte blijven van communicatie trends en hier wat mee doen is niet altijd even gemakkelijk in tijden waarin alles constant verandert. In dit artikel zetten we een aantal belangrijke trends voor je op een rij.

  1. Een toegankelijke website
    Wat we hiermee eigenlijk bedoelen is dat je website gebruiksvriendelijk moet zijn. Geen lange laadtijd, goede afbeeldingen en een uitnodigende uitstraling. Websites gaan meer richting een simpel design. Geen ophoping van tekst, strakke lijnen en veel witruimte om onder andere de leesbaarheid ook te verhogen van je website. Naast de uitnodigende uitstraling die dit met zich meebrengt heeft dit ook als voordeel dat je site sneller zal laden.
  2. Social Media
    Of je er nu van houdt of niet, de kracht van social media in de samenleving is erg groot. Hoe sneller je dit erkent, hoe sneller je er je eigen draai aan kunt geven en hier optimaal gebruik van kunt maken. De meest populairste tools die voorlopig nergens heen zullen gaan zijn Twitter, Instagram en geloof het of niet; Facebook.
  3. Mobiele communicatie
    De kop van deze alinea als trend zal je vast niks verbazen. De snelheid van het internet en technologische ontwikkelingen maken dat veel communicatie tegenwoordig via een beeldscherm gaat. Je doet er dan ook verstandig aan om hierop on te spelen, want dit gaat niet gauw meer veranderen.
  4. Live streaming en video
    Wat ook nog steeds blijft groeien is live streaming en video content. In een korte video kan iemand geïnstrueerd, geïnformeerd of geamuseerd worden. Ook jij kan hierop inspelen met jouw basisschool. Je kunt video’s gebruiken om een bepaalde gebeurtenis aan te kondigen, iedereen een fijne feestdag te wensen of kort te laten zien dat de opbouw van het podium voor de weeksluiting in volle gang is. Als promotie is video content ook een perfecte manier van communiceren.
  5. Social media advertising
    Adverteren via social media kan zorgen voor verbeterde relaties en voor meer actie van social media gebruikers. Ook kan je via social media bepaalde evenementen boosten voor meer opkomst. Social media adverteren maakt het ook mogelijk om gericht je bericht te verspreiden. Je kunt aangeven voor wie het bericht bedoeld is en je doelgroep segmenteren. Vervolgens kun je ook gemakkelijk teruglezen wie je bericht heeft gezien en wat de interactie hiermee is geweest.